Sunday, September 28, 2008

Satu Hari Di Hari Raya....



Salam Dunia...

Assalammualaikum...

Selamat Hari Raya kepada yang membaca blog aku ni.. Ramadhan akan berlalu beberapa hari saja lagi.. Arghh.. Akan ku rindui Ramadhan tahun ni.. Alhamdulillah.. Ramadhan tahun ni adalah yang terbaik sepanjang hidupku.. Syukurku kepada Allah Yang SATU.. AKu berdoa agar tahun2 akan datang aku terus menantikan bulan Ramadhan yang penuh dengan rahmat dariNYA..

Terlalu banyak ingin diceritakan di dalam blog ini setelah aku tidak rajin lagi bercerita dan berkongsi di laman blog. Insya Allah, jika tahap kerajinan datang memuncak pasti aku ingin berkongsi beberapa pengalaman tentang diri aku..

Hari Raya tahun ini mungkin tidak sehappy tahun2 sebelum ini.. Ketidak tenteraman jiwa yang kacau membuatkan aku tak beberapa feel raya tahun ni.. Cuma sesekali terdengar lagu2 favourite raya aku yang mengetuk aku dari lena yang hari raya makin hampir.. Pelbagai dugaan yang telah diduga kepadaku sepanjang beberapa bulan yang lepas benar2 membuatkan aku sedar tentang siapa diriku sebenarnya.. " Tiada TuhanYang Disembah Melainkan Allah.. " .. Aku redha diatas segala dugaan dan kesulitan yang telah diberikan olehNYA kepada ku.. ALhamdulillah, Aku tetap bersyukur diatas segala dugaaNYA.. Mungkin ada rahmat yang akan disebaliknya " Allahualam ".. AKu berdoa agar aku tidak dijauhkan dari NYA dan sentiasa bersamaNYA.. Sememangnya jiwa ku tidak tenteram sejak kebelakangan ini dan sering dalam keresahan.. Namun, disebalik keresahan ini masih ada sinar cahaya yang sering menerangi diriku ini.. Kita yang mencari cahaya itu.. Sesungguhnya cahaya itu ada dan kita yang tidak mencari dan mengejar cahaya itu.. Ahh.. kita ni memang lupa dan sombong.. Dan di ketuk baru sedar.. Tangisan kudus yang bisa membantu kita meminta kepadaNYA.. Janganlah kita sering hidup dibayangi bayang2 yang dan ingatlah bahawa bayang2 itu pasti akan berada dibwah kita jika kita dekat dengan cahaya itu.. :)

Kepada semua Muslimin dan Muslimah Selamat Menyambut Hari Lebaran Dan Ampun maaf dipinta diatas segala kesalahan dan kesilapan..

Semoga Lebaran anda di penuhi dengan kasih sayang di antara satu sama lain dan berbahagia di samping yang di cintai..

Ingatlah bahawa masih di atas bumiNYA penuh dengan drama dan tiada yang nyata selain ' Hari yang pasti akan tiba "..

Selamat Hari Raya...
" Satu Hari di hari raya, ku lihat wajah suci ibuku, ku lihat wajah kasih ayahku, ku gembira... Mungkin ini lah dia kebahagiaan.. "

No comments: