Wednesday, December 10, 2008

Los And Faun


Jam dah pkl 3:50 pagi.. Mata aku masih terbeliak macam burung hantu.. Perut lak dah berkeroncong.. Nak panaskan lauk .. Malass !! Apa lagi nak buat ni.. Jap lagi sambung main FM 2008..

Last Saturday, aku gi tengok Los and Faun kat Cineleisure, The Curve.. Boleh tahan citer Afdlin yang ni.. Aku gelak sampai nak terkincit la sikit.. Afdlin dah dapat touch dia balik setelah gagal dengan Sumolah.. Aku rasa tu la filem dia yang paling bosan aku tengok.. Nyesal beli dvd tapi gua memang fan cip kodok ni.. tak kisah sangatlah..

Berbalik kepada cerita LAF tadi.. Cerita ni memang kelakar and Afdlin telah mengeluarkan idea2 kreatifnya untuk menghasilkan sebuah filem yang kelakar tapi intelligent.. Ada ala-ala Sherlock Holmes sikit cerita ni tapi stail dia main dengan jalan cerita tu yang best.. Si Adlin dalam cerita ni memang class.. Sememangnya dia adalah pelakon lelaki terbaik sekarang ni.. Selamba dog je muka dia dalam cerita ni.. Afdlin as usual memang kelakar dengan stailnye yang tersendiri.. Hans Isaac pulak macam biasa jer tapi boleh tahan gak la lawak2 dia.. Pandai Afdlin main dengan karakter Hans.. Ex-Hans pulak si Erra macam biasala dengan ke cun nan dia yang memang cun.. Ida Nerina pun sama.. Memang A class actress Ida ni.. Apa saja character dengan muka yang sardin je dia bawak.. Ida memang class.. tapi yang memeranjatkan aku si Khir Rahman yang dari air mukanya nampak mcm serius tapi dalam cerita ni dia jadi pak lawak yang memang lawak dengan skrip2 yang memang kelakar.. ditambah pulak dengan muka yang mcm jambatan tak siap tu.. Gua tabik spring dengan Khir Rahman.. Kelakar siot dia.. Kalau dulu AC Mizal nyanyi lagu Ramlah Ram kali ni Khir Rahman nyanyi lagu lama yang lu orang pun tahu lagu tu.. Kelakar dowhh..

Anyway, LAF memang patut di tonton oleh semua lapisan masyarakat dan usia.. Tiada unsur2 ganas tapi ada unsur2 seks sikit bagi mereka yang faham.. budak2 kecik tak faham kot..

Marilah kita menonton cerita Los And Faun..

Gua bagi 4 setengah *..

3 comments:

BuahKranjiDalamPerahu said...

bberape harge setiket??

Abdullah Sufi said...

lu g tengok los and faun xajak makcik Wok?? bawak dier lepak sekali sudah.. dier pon bosan lepak ngan laki dier tuu.. hihihih

sayang said...

huhu.. x tgk lagi la...