Sunday, March 15, 2009

Bila MU vs. LIV, Swiss Open Semi Final dan AF7..

Harini rancangan tv di Astro membuatkan aku pening nak pilih channel yang mana satu nak tengok.. Ada game bola , ada game badminton and ada AF7 yang baru bermula.. Aku sememangnya follower AF ni dari mula terjebak dgn AF1 suatu masa dahulu.. cuma AF4 je yang aku kureng sikit nak tengok.. Man United pulak adalah team bola yang aku sokong since ryan giggs pun masih berambut panjang.. badminton pulak adalah salah satu sukan kegemaran aku.. so aku dah pening nak tengok yang mana satu.. Disebabkan game Man U dgn Liverpool ni mmg ditunggu-tunggu oleh peminat bola sepak satu dunia so aku membuat pilihan untuk tengok game ni..

Walaupun MU kalah teruk dgn Liv tapi aku tak kisah sangat sebab aku tau MU tetap akan menang EPL tahun ni.. wakaka.. mungkin malam tadi bukan rezeki diorang untuk menang.. ala sesekali kena la kalah jugak kan.. walaupun agak perit nak terima sbb kalah dgn LIV.. Aku ni pun mmg fan Liv jugak suatu masa dulu.. Era Ian Rush, John Barnes, Peter Beardsley aku memang sokong LIV.. time tu aku tak tau pun team MU until aku kenal Ryan Giggs baru aku tau kewujudan team MU.. so tak kisah la team mana yang menang pun janji bukan Arsenal or Chelsea..hehehe..
Bila time half time aku curik2 jugak tengok AF.. Set pentas yang baru ni agak menarik and more to konsert type.. elok pulak tu time aku tukar channel ada la pelajar yang menyanyi.. Ok la.. aku perasan yang budak AF 7 ni ada suara gak la.. boleh tahan .. Mamat Qhahud ni nyanyi lagu sifu ' Phoenix Bangkir dari abu..' Aku tabik jugak la mamat ni sbb berani nyanyi lagu ni.. Aku pun takberani nyanyi lagu ni kalau gi karaoke.. Susah tu nak nyanyi lagu ni.. tapi okla mamat Qhahud ni nyanyi..

Minggu lepas adalah minggu yang sangat sibuk untuk diriku.. Keletihan yang melanda membuatkan aku malas nak merayau hari minggu ni. . Aku mungkin nak melepet je kat umah sambil golek2.. dan minggu lepas jugak aku mengalami satu peristiwa yang sukar aku gambarkan.. Mungkin ada hikmah di sebalik peristiwa itu.. Aku percaya tuhan ingin menguji diriku ini dengan dugaan.. namun aku tetap gembira dan lega bagaikan burung yang dilepaskan dari sangkar emasnya.. fuhhh.. Aku berdoa agar ada hikmah dan rahmat di sebalik 'pertemuan' yang tak disangka itu..

Sekian.. Salam Algojo

1 comment:

Abdullah Sufi said...

4-1 tu beb.. post lambat pon stil bole citer lagik tuh..