Monday, April 27, 2009

Suatu Masa di Serai D' Lanjut...

Hari Jumaat lepas aku dan family advertising telah mengadakan family day dept kami yang julung2 kalinya diadakan di Serai D' lanjut, Rompin Pahang.. Walaupun, aku dilanda kegelisahan yang amat dalam disebabkan ibuku yang akan menjalani pembedahan pada hari yang sama.. tapi atas semangat beliau sendiri yang memberi galakan padaku untuk meneruskan aktiviti kerja ku ini, aku gagahkan hati melibatkan diri dalam family day ini. Aku hanya berdendang dalam tangisan yang hanya Allah saja yang tahu..Setiap masa aku sentiasa risau tetapi aku tetap yakin yang Allah tetap bersama ibuku dan aku bersedia menghadapi sebarang kemungkinan dengan kekuatan yang Allah kurniakan..

Sesampainya di SDL aku terus menelefon ibuku menanyakan khabar tentang pembedahan beliau dan adikku mengatakan ibuku telah selamat menjalani pembedahan dan segalanya telah berjalan lancar.. Alhamdulillah.. Aku bersyukur ke hadrat Illahi dengan kekuasaanNya.. Barulah aku boleh tersenyum puas walaupun masih belum dapat berjumpa dengan ibuku.. Aku tetap meneruskan segala aktiviti sepanjang berada si SDL..

Pada malamnya, selepas sembahyang Maghrib secara berjemaah kami mengadakan bacaan Yassin dan aku mengambil kesempatan untuk melahirkan rasa syukur pada Yang Maha Esa atas berkat rahmatNya ubuku telah selamat menjalani pembedahan di samping gathering kami di SDL..

Pelbagai peristiwa yang menarik berlaku sepanjang kami berada di SDL termasuklah peristiwa di malam pertama ada beberapa rumah yang telah di ' kacau' oleh seekor hantu pocong dan konco2nya.. Namun, ianya tetap berada dalam kenangan yang manis dalam hidupku.. dan aku rasa hampir semua orang happy sepanjang berada di SDL..

No comments: