Thursday, November 19, 2009

Bila Algojo baca I LUV ISLAM..

Dah lama aku tak membaca dalam keadaan yang cukup tenang.. Dengan cuaca yang agak dingin dan jiwa yang tenang.. Aku duduk di satu sudut favourite dalam bilik aku sambil membelek suratkhabar harini.. Berita dunia pun aku dah tak dapat nk follow dari sehari ke sehari..

Kemudian, aku mula membelek akhbar atau majalah baru keluaran terbaru Kumpulan Karangkraf, I LUV ISLAM... Muka depan akhbar ini dah membuatkan aku tertarik nak membacanya.. Berteraskan Ilmu, Iman dan Amal, aku terpesona dengan isi kandungan akhbar terbaru Karangkraf ni.. Jarang sekali aku membelek sehelai-sehelai halaman sesebuah majalah ataupun ahkbar dan menikmati setiap isi kandungannya.. bukan ingin membodek tapi inilah realitinya.. sebelum ni aku rajin membaca Majalah I yang berbentuk Islamiah.. tetapi akhbar majalah ni lebih dekat dengan jiwa aku mungkin dia macam akhbar dan isinya lebih mendalam dan terkini. Banyak benda yang aku tau hasil pembacaan aku hari ni.. Sesuai betul dengan jiwa yang tengah kosong sekarang ni.. Banyak kisah-kisah menarik di zaman Rasulullah s.a.w yang boleh dijadikan teladan. Kisah pemuda dengan epal menarik perhatian aku.. Walaupun kisah ini pernah aku dengar satu ketika dahulu namun ianya mengingatkan aku kembali..

Setelah habis membaca hampir keseluruhan isi akhbar ini, aku duduk menyandar di kerusi sambil rokok di jari dan merenung tentang masa depan ku.. Huh ! Masih jauh perjalanan aku ni.. terlalu banyak lubang yang harus aku timbus.. Aku pohon sentiasa diberikan kekuatan untuk menimbus kembali segala lubang-lubang yang telah lohong dan kosong..

Cubalah dapatkan akhbar I LUV ISLAM di pasaran sekarang ! Setiap hari Jumaat dan edisi pengenalan ini harganya cukup murah RM 1 ! Dengan pengetahuan yang kita dapat daripada akhbar ini , aku rasa nilainya tidak terkira untuk diri kita sendiri..

No comments: