Thursday, October 16, 2008

Berikan Nurbisa...

Sudah lama dia berjalan dibawah panas terik mentari.. Mencari sesuatu yang abadi.. Namun makin jauh dengan cahaya mentari makin besar bayang2 dirinya... Sekarang tibalah masanya untuk dia mengejar cahaya yang hakiki supaya bayang-bayang dirinya berada di bawah tapak kakinya.. Apakah dia bboleh melakukannya ?? Dia tetap mencuba dengan apa daya sekalipun..teringat peristiwa Siti Hajar dan anaknya Nabi Ismail a.s yang mencari air di tengah padang pasir..

Sudah puas dia berjalan di tengah kota yang penuh warna warni.. Kehidupan yang tiada henti dan penghujung selagi belum ditiup seruling sakti..Kononnya melepaskan keresahan dengan mencari ketenangan.. Dia sedar tentang kekarutan semua itu tetapi dia adalah manusia dan tetap manusia. Dia berharap dapat meninggalkan jauh segala kekalutan yang bersemadi dalam dirinya.. Demi mengejar cita-citanya yang satu.. Satu yang pasti kekal abadi selamanya..

Sudah puas dia dilanda asmara.. Mencari kasih sejati tak kunjung tiba..Dia tahu bahawa kekasihnya sedang menanti di hujung dunia tetapi terlalu banyak halangan yang perlu di tempuh untuk menggapai segala impiannya.. Terlalu besar pengorbanan yang perlu di redah.. Apakan daya cinta sang Arjuna bukanlah omong kosong tetapi sememangnya ingin ditawan hati yang telah terpaut dengan apa cara sekalipun..Berkat rahmat dari langit dan sujudnya pada yang SATU, pastinya akan sampai jua ke cahaya yang terang benderang...

Sudah sampainya untuk dia meneruskan hidup di dunia yang penuh dengan ranjau yang berduri yang pasti mencari mangsanya.. Dia rasakan yang dia bersendirian tetapi masih terasa di hatinya ada tersemat sinar-sinar yang masih ada di hatinya.. Itulah yang membuatkan dia terus berdendang walaupun di dalam tangisan..

Hidupnya masih belum selesai.. Dia takkan berhenti mengangkat tangan dan menung di langit..

No comments: