Saturday, October 25, 2008

Malaysian Football

Aku baru lepas tengok Pestabola Merdeka tadi.. Malaysia kalah penalti dengan Vietnam.. Soalnya sekarang, aku masih belum nampak perubahan dalam game Malaysia sejak beberapa tahun yang lalu.. Sebelum aku tengok so tak game Malaysia , aku tengok dulu game Man U dengan Everton.. Memang la tak boleh nak beza dengan diorangnye standard tapi terlalu sedih la nak tengok game Malaysia.. Aku tak tau camne nak cakap.. terlalu menyedihkan.. Kerajaan dah habis berjuta Ringgit yang kebanyakkannye duit cukai kita untuk diorang ni main bola saje.. tapi apa yang kita dapat.. HARAMM menyakitkan mata.. Kalau setakat kalahkan team yang tengah perang macaam Afghanistan tu takkkan nak dibanggakan sangat.. Walaupun kapten Malaysia tu kawan aku tapi aku pun tak boleh nak bias kata dia bagus.. Senang cakap camni la.. Player2 Malaysia ni semuanye lembik .. Macam takde sporting spirit.. Very slow.. cuma aku tengok Safee Sali tu boleh main.. ada skill and ada power tu shoot.. Kualiti dah ada tapi kena brush up lagi.. Main bola ni adalah team game bukan individual game.. so tak boleh nak harapkan dia sorang jer..

Dalam negara Malaysia ni ada dekat 30 juta penduduk.. Mustahil takde sorang pun yang boleh sepak macam Beckham, skillful macam Ronaldinho, kebal macam John Terry, setangkas Petr Cech.. mesti ada.. Aku rasa senang jer nak kembalikan balik game Malaysia macam zaman Zainal and Dollah dulu.. First sekali, rombak balik FAM.. Letakkan orang yang sepatutnya untuk menguruskan FAM.. and kalau boleh carikla coach yang lebih bertauliah lagi..

Enuff said about all this shit.. dah banyak orang luar memekak and memekik.. tapi samanya.. naik menyampah...Apalagi nak cakap.. Haa lagi satu.. Stesen TV tu apa salah nya tanyang balik game2 dulu masa zaman Mokhtar Dahari sampai ke zaman Zainal dan Dollah kalau nak tarik balik perhatian penduduk Malaysia ni tengok bola Malaysia balikk..

' Majulah Sukan Untuk Negara '

No comments: