Wednesday, February 18, 2009

Bila larut malam....

Salam..

Jam dsah nak dekat pkl 12, bebola mata aku masih terbeliak bagaikan burung hantu yang sedang merenung melihat keindahan malam.. Penat, boring dan sunyi teman yang paling akrab sekarang ni.. Nak tunggu game bola lambat sangat pkl 4 pagi.. Esok aku nak pegi Putrajaya lagi ni.. Kelopak mata ni tak nak tutup plak.. haih..

Ooo.. Last week aku gi tgk wayang dengan sedara aku tengok cite Geng. Perlumbaan or Upin & Ipin.. Aku dah tengok movie ni masa mdeia preview bulan lepas.. Apa yang aku nak cakapkan filem ni memang bagus and 1000 juta ratus ribu puluh korang semua patut support tengok cite ni.. Aku tak pernah tengok kartun Upin & Ipin yang kat TV9 tu.. tapi lepas tgk filem ni aku balik umah layan balik kat youtube.. Sungguh comel dan kelakar filem ni.. Bangga aku ada pemuda Malaysia yang mampu buat filem animasi dengan bajet yang ciput tapi boleh dianggap sesuatu yang membanggakan.. TAHNIAH Les Co'paque Production for this amzing filem.. !! Walaupun ada sedikit kekurangan ala biasalah mana boleh perfect sangat tapi as a beginner aku boleh katakan ianya sesuatu yang boleh dibanggakan.. Pada mulanya aku dengan gemuk member baik ingat nak tido masa tgk preview tapi jangkaan kami meleset filem ni berjaya membuatkan aku dan gemuk ketawa sampaikan ada apek sebelah kitorang yang tak tau dr press mana pun gelak bukan main lagi.. Gemuk ketawa sampai nak terkincit sikit yang gua aku gelak dah macam sundel bolong !! Memang menghiburkan and sangat patut di tonton oleh semua bapak and mak budak untuk bawak anak2 mereka.. Satu tips bila tengok filem ni pastikan tengok sampai habis credit mention ada beberapa babak lagi.. Jangan terus blah !! dan tengok ada sekor gelagat ayam yang hilang ( ayam ni suka majal orang )..

Maybe minggu depan aku nak layan tengok filem baru Bradd Pitt and Tom Cruise.. tapi yang pasti aku tak sabar nak tunggu Konsert Alam Muzik M.Nasir 27 Mac nanti.. Yeahhhh !!
Tiket aku dah beli... Walaupun sengsorang gua tetap nal layan.. lagipun dah biasa keluar sengsorang.. Apa ada hal...

Bila larut malam menjelma, aku masih lagi susah nak tido.. Bila dah sampai waktu suboh susah nak bangun yang setan pulak makin tarik selimut aku.. Arghh tension aku !!

Bila larut malam.. akan ku paksa mata ku tutup dalam kelam.. dilindungi dengan kesaktian kalam dan akhirnya aku akan terus lena dalam diam..

Salam..

2 comments:

Meen Zuleyka said...

nk i temankan...

Norhaidatul Azian Tajul Ariffin said...

TIPS SUSAH NAK TIDO
1)aku akan baca buku, baca n baca
2)minum susu panas
3)kira bape ekor cicak atas syiling
4)bosan sangat aku bangun, bukak laptop..menulisss
5)bila malam, susah nk tdo akan automaticly teringat lagu Malam by Sifoo...

...Malam bila rinduku bertambah dalam
Kau datang lagi dengan kenangan
Oh betapa dinginnya malam ini...

Kasih,bila malamku bertambah kelam
Seribu kisah melintas mata
Dan malam ini kian mencengkam

*Bila malam
Tiap kali ku pandang semalam..
Resahku sering menjadi dendam
Hatimu ku rasakan dingin...

Dan malam
Adalah masa yang membawa kesan
Pada diriku yang kesepian
Kini ku tenggelam
Di bawa alunan ombak malam..
Ohh MALAM.....

:-)