Saturday, February 28, 2009

Alam M.Nasir....

Salam...

Yes !! Akhirnya hari yang aku tunggu-tunggu sejak tahun lepas tibe jua akhirnya.. Konsert M.Nasir yang baru beberapa jam yang lalu telah meninggalkan kesan yang mendalam.. Rata-rata penonton yang hadir pasti terhibur dengan gerakan dan muzik M.Nasir.. Sungguh mengasyikkan.. Aku pasti Ramli MS pun pasti menggoyangkan kakinya.. Tiada perkataan yang dapat digambarkan tentang kehebatan M.Nasir menguasai pentas IB dengan gerakan dan sentuhan listrik muziknya.. Credit to Nan as a music director..

Bermula dengan Gong Impian, lagu yang jarang2 aku dengar tapi telah membuka tirai dengan paluan gong dan penari-penari ulat yang bermakna.. diteruskan dengan magis ' Hati Emas dan Rajawali Terbang Tinggi.. M.Nasir meneruskan aksinya penuh makna denganlagu-lagu dari album terdahulu dan aku rasa hampir 20 lagu yang dia nyanyikan.. One of the best song yang dia nyanyi adalah ' Balada Seorang Teman' dari album Sang Pencinta.. uuu.. tajam betul dia nyanyi lagu ni.. Gimiknya , pernah dengar M.Nasir nyanyi lagu orang lain selain dr lagu dia ??? haaa.. dengan gaya selamba sambil petik gitar kapuk M.Nasir nyanyi lagu ' getaran jiwa' dengan gayanya yang tersendiri... Semua orang terdiam and terpesona dengar alunan suara M.Nasir yang penuh emosi ketika menyanyikan lagu keramat ini.. Dari keroncong ke rock M.Nasir menggegarkan IB dengan penuh semangat.. Sesekali gayanya seperti seorang pesilat dan sesekali gayanya menggambarkan kekesalan yang timbul dari dirinya.. Mentera Semerah Padi dan Raikan Cinta benar-benar membuatkan penonton ' gila ', nasib baik lah mamat duduk sebelah aku tu protokol sikit kalau x aku pun dah naik ' gile ' gak.. and lastly tribute to Loloq dengan lagu Ada n Apokalipsdan terus menutup konsert meninggalkan penonton dengan seribu kenangan walaupun belum puas sepenuhnya..

Masih banyak lagu keramat M.Nasir yang dia tak nyanyikan termasuklah lagu blog ini.. Namun aku tetap puas dan berbaloi dengan harga tiket yang aku.. Nasihat aku kpd pendatang2 baru jadiknlah M.Nasir ini sebagai contoh untuk berjaya di dalam bidang ini.. Mungkin 2-3 pot ini aku byk menceritakan konsert ini..

Anyway, M.Nasir is the best and legend in our industry.. No one can beat him so far after P.Ramlee.. !! Congrats SIFU !!

3 comments:

Saudagar Mimpi said...

Saudagar Mimpi berkesempatan hadir untuk show malam kedua. Lagu blog anda dimainkan selepas encore. Lagu paling seksi kata sifu. Memang benar, sifu one of the living legend!

amer zaman said...

hari first ea?

kalau hari ketiga ada....

Norhaidatul Azian Tajul Ariffin said...

Thanks coz paste tulisan saya d sini eddy...caya la bro..hehe

..Yups,Sentuhan Listrikmu itu ada pada hari terakhir...:-)
Layan....hehehhee